این نوشیدنی گرم بدلیل اینکه آرامش‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند، طرفداران زیادی دارد. لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار خواص درمانی هم دارد.

در پایان یک روز کاری، نوشیدن یک فنجان چای خیلی می‌چسبد. این نوشیدنی گرم بدلیل اینکه آرامش‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند، طرفداران زیادی دارد. لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار خواص درمانی هم دارد، از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و برای سلامت مفید است، چای اگر در حد طبیعی مصرف شود برای سلامتی مفید است اما گاهی تصورات نادرستی درباره این نوشیدنی مطرح می‌شود که نتایج بررسی‌ها و تحقیقات آنها را تایید نمی‌کند. به طور مثال اینکه چای به دندان‌ها آسیب می‌رساند، برای قلب ضرر دارد یا اینکه چای مفید نیست و بهتر است مصرف آن را ترک کرد و…

۹) تاثیر چای بر حافظه

نوشیدن مرتب چای، حافظه را تقویت کرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است. آلزایمر، بیماری تحلیل برنده اعصاب است که در آن ماده ای شیمیایی به نام استیل کولین در مغز کم می‌شود. چای با مهار آنزیم کولین استراز، روند آلزایمر را به تاخیر می‌اندازد.

۱۰) و اما چای داغ

چای را خیلی داغ نخورید. دلایلی در دست است که خوردن مایعات خیلی داغ ممکن است به مخاط گلو و نای آسیب برساند و به بروز سرطان منجر شود. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که چای را خیلی داغ می‌نوشند بیش از دیگران مستعد ابتلای سرطان نای هستند. تا چند سال پیش دانشمندان تصور می‌کردند شاید چای موجب سرطان نای می‌شود ولی بررسی‌ها نشان داده است که این ضرر چای مربوط به داغ بودن آن است. بنابراین برای حفظ سلامت و استفاده بیشتر از فواید چای بهتر است چای خیلی داغ نخورید.


برای ادامه مطلب در شوکوباکس همراه باشید...

شوکوباکساولینفروشگاهحقیقی ومجازیمواد غذایی خارجی(شکلات،پاستیل،قهوه،چای)،عروسک،هدیه آماده و لوازم تزئینی| ارسال رایگان به سراسرتهران | ارسال سریع به سراسرکشور

وبسایت         www.shokobox.ir

تلگرام          telegram.me/shokobox

اینستاگرام        instagram.com/shokobox.ir

تلفن             02126769508 - 02126769182