شکلات دوس داشتنی

معرفی طعم حقیقی شکلات و قهوه و پاستیل :)

شکلات دوس داشتنی

معرفی طعم حقیقی شکلات و قهوه و پاستیل :)

8 دلیل برای نوشیدن چای سبز



برای عاشقان قهوه مطمئناً عنوان این مقاله جذاب نخواهد بود و البته این مقاله به معنی مضر بودن قهوه نیست اما اگر می خواهید بین خوب و خوبتر انتخاب درستی داشته باشید میتوانید به جایگزین کردن چای سبز با قهوه فکر کنید.

حتما شنیده‌اید که باید کمتر قهوه نوشید و باز هم حتما شنیده اید که چای سبز تا چه اندازه در سلامتی‌مان نقش دارد. در این مقاله ۸ دلیل مطرح می‌شود که چرا باید چای سبز به جای قهوه بنوشید.

این روزها چای سبز طرفداران بیش‌تری پیدا کرده‌است، چون از قهوه ملایم‌تر است و جدا از این‌که ما را صبح‌ها و طی روز بیدار نگه می‌دارد، فواید زیادی برای سلامتی دارد. در این جا ۸ دلیل آورده‌ایم که چای سبز به جای قهوه بنوشید.

۱. چای سبز سوخت‌وسازتان را بالا می‌برد

اگر می‌خواهید وزن‌تان را کاهش دهید، چای سبز کمک‌تان می‌کند. پژوهش‌های متعددی نشان داده‌اند نوشیدن چای سبز می‌تواند سوخت‌وسازتان را تسریع کند، و اکنون بیش‌تر مکمل‌های چربی‌سوز حاوی چای سبز هستند. اگر نوشیدن چای سبز را در کنار یک سبک زندگی سالم داشته‌باشید، ممکن است بزودی شاهد کاهش وزن و چربی بدن‌تان باشید.

۲. چای سبز باکتری‌ها را از بین می‌برد و برای مقابله با عفونت مفید است

آیا از نفسی که بوی قهوه می‌دهد متنفر هستید؟ سراغ چای سبز بروید تا تنفس تازه‌تری داشته‌باشید-پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند کاتچین(مولکول‌هایی با قدرت آنتی‌اکسیدانی بالا، م.) موجود در چای سبز می‌تواند رشد استرپتوکوک موتانس را کاهش دهد که مضرترین باکتری در دهان‌تان است.

فواید چای سبز به همین‌جا ختم نمی‌شود. همان کاتچین‌ها باکتری‌ها و ویروس‌های مضر مانند آنفولانزا را از بین می‌برند و شما را سالم‌تر می‌کنند.

۳. چای سبز خطر ابتلای شما به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

دیابت نوع ۲ حدود ۳۰۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده‌است، اما با استفاده از چای سبز می‌توان با این بیماری مقابله کرد. پژوهش‌های موضوعی نشان داده‌اند چای سبز می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد و سطح قند خون را کاهش دهد، که در کل به کاهش خطر دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

۴. چای سبز خطر ابتلای شما به سرطان را کاهش می‌دهد

اخیرا پژوهشی نشان داده‌است احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که مرتب چای سبز می‌نوشند ۲۲درصد کم‌تر است. علت‌اش این است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز آسیب اکسیداتیو را که باعث بروز سرطان می‌شود، خنثی می‌کند و در کل احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

۵. چای سبز احتمال ابتلای شما به آلزایمر یا پارکینسون را کاهش می‌دهد

ممکن است چای سبز جادویی به نظر برسد-چون فقط خطر سرطان و دیابت نوع ۲ را کاهش نمی‌دهد، بلکه می‌تواند احتمال ابتلای شما را به آلزایمر و پارکینسون نیز کاهش دهد، که ۲۲ رایج‌ترین بیماری عصبی هستند. علت‌اش این است که کاتچین‌های موجود در چای سبز روی عصب‌ها تاثیر حفاظتی دارند، و برای پیشگیری از بیماری‌های عصبی مفید هستند.

۶. چای سبز میل جنسی‌تان را افزایش می‌دهد

اگر می‌خواهید شاد و پرانرژی باشید قهوه را با چای سبز عوض کنید. ال‌تیانین موجود در چای سبز روحیه‌ی جنسی را تقویت می کند، و نیز سطح دوپامین را هم در مردان و هم در زنان بالا می‌برد.

۷. چای سبز عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

شاید گاهی این‌طور به نظر برسد که قهوه سرعت ذهن‌تان را زیاد می‌کند، اما چای سبز هم واقعا این کار را می‌کند. بر اساس گفته‌ی دانشمندان دانشگاه نیوکاسل، چای سبز به فعال و سالم ماندن مغزتان کمک می‌کند.

۸. چای سبز می‌تواند شما را باهوش‌تر کند

ال‌تیانین، که در چای سبز یافت می‌شود، به برانگیختن فعالیت مغز کمک می‌کند، و مغزتان را قادر می‌سازد بهترین عملکرد ممکن را داشته‌باشد. این ماده به مغزتان کمک می‌کند متمرکزتر باشد، شما را هوشیارتر می‌کند و شما را قادر می‌سازد برای مدت طولانی‌تری تمرکز کنید.


و حالا به طرز دم کردن چای سبز می پردازیم.

چگونه چای سبز فوق‌العاده را آماده کنیم

برای درست کردن چای سبز در خانه به این موارد نیاز دارید:

فنجان مورد علاقه‌تان

۱ قاشق چای‌خوری برگ چای سبز(طعم یا برند مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید)

یک صافی

یک کتری استیل ضدزنگ

آب

برگ چای سبز را درون صافی بریزید. آب را در کتری یا قابلمه بجوشانید، سپس بگذارید چند دقیقه خنک شود. صافی را روی فنجان‌تان قرار دهید و آب جوشیده را از صافی درون فنجان بریزید. اگر دمنوش غلیظ‌تر را ترجیح می‌دهید بگذارید چند دقیقه بماند. کمی شکر یا عسل برای خوش‌طعم کردن آن اضافه کنید و لذت ببرید!


منبع : سایت خرید اینترنتی انواع چای سبز و سیاه : شوکوباکس www.shokobox.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
دوخیییی پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 14:34 http://eshgh20.coxslot.com/

وب متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم باعث افتخاره شما هم به من سر بزنید خیلی ممنون
9865

ممنونم دوست عزیز

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.