سرگذشت و نام فلفل قرمز مثل خیلی چیزهای دیگر و از جمله سرنوشت بومیان سرخ پوست قاره آمریکا با سفرهای اکتشافی کریستوف کلمب پیوند خورده است. کلمب ندانسته آمریکا را کشف کرده بود اما براساس پیش فرض هایش این خشکی جدید باید همان هندوستان می بود. از این رو او با سماجت بسیار آمریکا را هند پنداشت و ساکنان سرخ پوست آن را ایندین «هندی» خواند. او در آنجا با گیاهی مواجه شد که میوه های قرمزرنگش طعم تندی چون فلفل سیاه داشت. او در راستای هند پنداشتن آمریکا این گیاه را نیز فلفل قرمزنامید. این نامگذاری در حالی صورت گرفته است که دو گیاه فلفل قرمز Capsicum annuum و فلفل سیاه Piper nigrum، به کلی از هم مجزایند و به لحاظ گیاه شناسی حتی در دو خانواده کاملاً متفاوت قرار می گیرند.

فلفل سیاه گیاهی است از خانواده پیپراسه (Piperaceae) حال آنکه فلفل قرمز یا همان فلفل دلمه ای به خانواده سولاناسه (Solanaceae) یا تیره سیب زمینی، تعلق دارد. فلفل قرمز به همراه سیب زمینی، توتون، تنباکو، گوجه فرنگی و تعداد بیشتری از دیگر گیاهان در یک تیره قرار می گیرد.

اعضای تیره سیب زمینی از نظر کاربردهای دارویی و غذایی بسیار مهم اند. جنس فلفل قرمز یا کاپسیکورم به طور تقریبی دارای ۲۲ گونه وحشی و۵ گونه اهلی است که عبارتند از C.annuum، C.baccatum، C.chinense، C.frutescens و C.pubescens تمامی انواع فلفل قرمز بومی نیمکره غربی اند. فلفل های قرمز گیاهانی علفی یک ساله یا پایا و گاهی به صورت بوته های درختچه ای با برگ های متناوب، کامل و بدون کرک هستند. گل ها سفید، کوچک، محوری و منفردند و یا اجتماعی ۲ تا ۳تایی را تشکیل می دهند. گل ها نر ماده، پنج بر و ۴ چرخه ای، دارای ۲ مادگی و۲برچه اند و فرمول کلی گل در آنها به صورت ۵ کاسبرگ، ۵ گلبرگ، ۵ پرچم با ۲برچه است که برچه ها به طور مورب و در جهت خلفی و قدامی گل قرار می گیرند. میوه تخم مرغی شکل و آبدار این گیاهان برون بر نازک دارد و از داخل شامل خانه های تقریباً ناقص در بخش فوقانی است. کاسه گل کوچک، پایا و پنج قسمتی است و در میوه بدون تغییر باقی می ماند. جام چرخی دارای ۵ لبه است و پرچم ها که در لوله جام قرار دارند و از آن خارج نمی شوند. میوه سته قرمزرنگ و به اندازه های مختلف است. از زمره اختصاصات تشریحی فلفل ها وجود بافت آبکشی ابتدایی، سلول های ترشح کننده و سلول های محتوی بلورهای اکسالات کلسیم است. انواع گونه های فلفل های قرمز در نواحی گرمسیری فراوانند و به تدریج به طرف مناطق معتدل و سرد از وفور آنها کاسته می شود.


برای ادامه مطلب در شوکوباکس همراه باشید...

شوکوباکساولینفروشگاهحقیقی ومجازیمواد غذایی خارجی(شکلات،پاستیل،قهوه،چای)،عروسک،هدیه آماده و لوازم تزئینی| ارسال رایگان به سراسرتهران | ارسال سریع به سراسرکشور

وبسایت         www.shokobox.ir

تلگرام          telegram.me/shokobox

اینستاگرام        instagram.com/shokobox.ir

تلفن             02126769508 - 02126769182